Thursday, April 19, 2012

D'impian SURVIVAL Camp





Anda masih tercari-cari tapak untuk berkhemah ? Mengapa tidak menghubungi kami, kami menyediakan tempat yang sesuai untuk anda, harga yang berpatutan, anda tidak menduka sama sekali. Di bawah kedamaian suasana kampung, dengan udara segar anda amat selesa bermalam di dalam khemah diperkarangan damai desa D'impian SURVIVAL Camp, Muar. Mengapa anda tidak mencubanya, kunjungi kami di sini, jumpa kami di sini kita akan bersama maraikannya. Tapak perkhemahan, pusat motivasi, penginapan selesa, untuk semua golongan, unit beruniform, pengakap, kadet remaja sekolah (krs) (tkrs), puteri islam, kadet polis.




The objective of setting up this type of training camp is to expose the younger children to natural environment. The type of training camp is held during the school holidays. They are taught, among other things, the following:-

1. Safety and awareness of the environment
2. Love nature and learn to keep the environment clean
3. Develop team-work
4. Create self-confidence
5. Maintain discipline


Kids will learn the proper way in camping, set up camp, learn how to start a fire, cook as well as some basic survival skills in the jungle.


Chelat untuk peserta atau urusetia


D'impian SURVIVAL Camp telah beroperasi hampir 1 tahun. Namun sebelumnya memang terlalu banyak program - program perkhemahan telah dibuat di sini sama ada di peringkat daerah , negeri mahupun kebangsaan semenjak tahun kebelakangan ini. Kawasan ini sangat terkenal untuk melakukan aktiviti perkelahan , perkhemahan, kawat beruniform, kem motivasi, xpdc , merentas hutan dan hari keluarga. Apapun dalam merealisasikan sokongan terhadap pelancongan di Johor maka D'impian Survival Camp telah di tubuhkan bagi membantu menguruskan perjalanan aktiviti - aktiviti perkhemahan dan kem motivasi di kawasan terbabit agar para peserta dapat berkursus dalam keadaan lebih baik dan selesa dibawah D'impian Group dan yang lebih khusus pengurusan DRTC.

Bersantai disuasana kampung










Berkayak adalah sukan air bagi camp motivasi


Belajar hidup susah, pengalaman yang sangat berharga







No comments:

Post a Comment